Historie Hrejkovic ve starých fotografiích


Vojenský postup Miroslava Kopeckého

Odveden 1.10.1929, škola leteckého dorostu v Prostějově

Ukončil 14.7.1931, povýšen na svobodníka

29.8.1931 nastoupil ke konání voj. presenční služby u leteckého pluku TGM v Praze, 1. letka

1.9.1931 jmenován pilotem letcem

1.6.1932 povýšen na desátníka

23.10.1932 ukončil konání vojenské presenční služby v trvání 14 měsíců, přijat za d.sl.poddůst.

31.5.1933 povýšen na četaře

29.10.1934 přemístěn k let. Pluku 6. 72 letka

1.10.1937 nastoupil do školy pro rtm. pěch. (rytmistr pěchoty?) V Milovicích

2.4.1938 ukončil školu v Milovicích, zařazen k leteckému pluku 6. 72 letka v Praze

1.7.1938 jmenován rotmistrem letectva

31.8.1938 přemístěn k 86. letce leteckého pluku 6 v Havlíčkově Brodě

11.6.1939 překročil hranice vlasti, 17.6.1939 se přihlásil na čs. Konzulátu v Krakově

17.6.1939 odjezd do Francie

21.6.1939 příjezd do Paříže

28.6.1939 vstoupil do cizinecké legie, Paříž, Sidi Bel Abbes

1.9.1939 přemístěn do Marakech jako pilot

28.9.1939 přemístěn do pilotní školy v Blidě

23.10.1939 přemístěn k C.I.C Chartres

1.5.1940 povýšen na štábního rotmistra letectva

14.5.1940 přemístěn k polní letce 1/55 v Etamps

18.6.1940 odjezd z Francie

21.6.1940 příjezd do Anglie

26.6.1940 přijat do RAF – Bridgenorth, Falmouth

12.7.1940 přemístěn k 310. sqdn. v Dixfordu, operační výcvik

17.8.1940 přemístěn k No. S. OTU v Sutton-Bridge

10.9.1940 přemístěn k No. 111. sqdn – operační pilot v Drem.

26.10.1940 přemístěn k 253 sqdn, operační pilot, v Kenley

28.10.1940 povýšen na praporčíka letectva s účinností od 1.11.1940

3.3.1941 přemístěn k No. 52 OTU jako instruktor, v Debdenu

23.5.1941 přemístěn k No.9 SFTS jako instruktor, v Hullavingtonu

5.6.1941 přemístěn k No. 52 OTU jako instruktor, v Stroutu

1.7.1941 jmenován poručíkem letectva

11.4.1942 odvelen k No. 7 FIS – instruktor, v Upavon

25.5.1942 přemístěn k No.22 EFTS – instruktor, Cambridge

22.7.1942 přidělen k No.3 EFTS, Shellingford

14.8.1942 přemístěn k RAF Colledge SFTS jako instruktor, Cranvell

1.8.1943 přemístěn k No. 3 AFU jako instruktor, Turnhill

7.3.1944 povýšen na nadporučíka letectva

29.7.1944 se oženil s Patricií Pamelou Blaseby

28.8.1944 byl přijat do RAF hospital v Cosfordu

14.9.1944 propuštěn z RAF hospital, udělena 10ti denní zdravotní dovolená, v Turnhillu

24.9.1944 přijat do RAF hospital v Cosfordu

13.10.1944 propuštěn z RAF hospital v Cosfordu, udělena 22denní zdravotní dovolená

1.12.1944 přidělen k RAF Sivell jako instruktor - v Sivellu

15.1.1945 přemístěn k No. 6 EFTS v Sivellu

20.2.1945 přemístěn k RAF Czech depot Cosfordu

25.3.1945 vykonal zkoušku dospělosti na čs. Státní stř. škole ve V.B.

13.4.1945 narozena dcera Blažena Patricia

18.8.1945 návrat do Prahy

1.3.1946 povýšen na kapitána letectva, sl. kat. abs. voj. akademie s účinností od 1.1.1946

1.10.1946 vzat do kmenového počtu LNP 1. k let. pluku 10

15.10.1946 ustanoven velitelem letky

26.10.1946 povýšen na štábního kapitána s účinností od 1.10.1946

4.6.1947 odeslán na zácvik na letounech C-3 k let. pluku 25 Plzeň

30.4.1947 přemístěn k VLÚ (výzkumný letecký ústav?) s určením pro přejímací komisi nových a opravených letadel, Letňany

17.11.1947 povolán do kurzu velitelů letek u 3. let. divize do 11.4.1948

31.10.1947 přemístěn od VLÚ k ÚLS pro výkon služby u stálé komise pro přejímání opravených a nových letounů

2.3.1948 povolen nositi let. pilotní odznak francouzský

V dubnu 1948 (4/48) prohlášen za zběha

26.7.1948 odňata hodnost řízením správním. Ponechán jako zběh u dos. kmen. tělesa

17.8.1948 pozbývá udělených vyznamenání

24.9.1948 Praha, uzavřeno